Általános Szerződési Feltételeink
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A jelen általános szerződési feltételek a Razpberry minden, a www.razpberry.hu honlapon (a továbbiakban Webáruház) elérhető és megvásárolható árucikkére érvényesek. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk! A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Razpberry webáruház általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. A Razpberry semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A szerződéskötés nyelve: MAGYAR.
A létrejövő szerződés távollévők között kötött szerződés, nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a szolgáltató nem iktatja és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető, de a szerződés létrejöttének ténye, ideje, a megrendelés tartalma, a megrendelő által megadott adatok, illetve a megrendelés során keletkezett elektronikus üzenetek szolgáltató által megőrzésre kerülhetnek.
A jelen ÁSZF 2014. november 03. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a ÁSZF-et. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A szerződés az alábbiakban felsorolt pontokban rendelkezik
- Általános Szerződési és Felhasználási feltételek
- A szerződés az alábbiakban felsorolt pontokban rendelkezik
- Üzemeltetői adatok
- Az elektronikus szerződéskötés lépései
- Adatbeviteli hibák javíthatóságának technikai feltételei
- Szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
- A kínált termékek kategória besorolása
- Rendelési információk
- Rendelés lépései
- A megrendelések feldolgozása
- A megrendelt termékek árának kifizetési módjai
- A megrendelt termék(ek) szállítási díja
- Megrendelés kézbesítése
- Reklamáció
- Kellékszavatosság, termékszavatosság
- Elállási jog
- Elállási jog gyakorlásának menete
- Eladó elállása a megrendeléstől visszajelzés hiányában
- Adatkezelés
- Kedvezmények, napi akciós termék
- Megrendelő kötelessége
- Szerzői jogok
- A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdések
3. Üzemeltetői adatok
- Webáruház üzemeltetője: Katona-Puskás Nikolett kisadózó egyéni vállalkozó
- Kapcsolattartó személy neve: Katona-Puskás Nikolett
- Székhely:4030 Debrecen Jupiter utca 10.
- Telephely:4030 Debrecen Jupiter utca 10.
- Lakcím: 4030 Debrecen Jupiter utca 10.
- Adószám: 65863066-1-29
- Közösségi adószám: HU65863066
- Kibocsátó okmányiroda megnevezése: Hajdúböszörményi Okmányiroda
- Elektronikus elérhetősége: info@razpberry.hu
- Telefonszám: +36 20 569 79 03
- Nyilvántartási szám: 28623289
- Számlavezető bank: OTP Bank
- Bankszámlaszám: 11738008-21461888-00000000
- A szerződés nyelve: magyar
- Fő tevékenység: 479102 - Csomagküldő, internetes kiskereskedelem, 321301 - Divatékszer gyártása m.n.s.
- Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-78223/2014
A tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:
- Do Média Kft.
- Cégjegyzékszám: 11-09-016434
- Cégbíróság: Komárom-Esztergom Megyei Bíróság mint Cégbíróság
- Kamarai tagság: Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
- Kamarai nyilvántartási szám: KO11743435
- Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-64177/2013
- Adószám: 11743435-2-11
- EU VAT number: HU11743435
- Ügyfélszolgálat: H-2500, Esztergom, Petőfi Sándor u. 31
- A domdom ® szó a Do Média Kft. bejegyzett EU védjegye (EUTM), lajstromszáma: 013618129
- HUF bankszámla: 10700361-49918609-51100005
- IBAN: HU50 1070 0361 4991 8609 5110 0005
- Bank címe: CIB Bank Zrt. H.1027 Budapest, Medve u. 4-14.
- SWIFT kód / BIC-kód: CIBHHUHB
4. Az elektronikus szerződéskötés lépései:
Szerződési feltételeinket az oldlunkon a www.razpberry.hu/aszf menüpont alatt, illetve visszaigazolásunkban egyaránt megtekintheti.
- Regisztráció webáruházunkba. A Felhasználó köteles a regisztráció során a rendszer által kért adatokat a valóságnak megfelelően megadni. Vásárolhat nálunk regisztráció nélkül is ilyenkor minden megrendelés alkalmával meg kell adni a megrendeléshez szükséges adatokat.
- Webáruházunkban a termék megrendelése (fizetési és szállítási lehetőségek kiválasztása). -Ön a megrendelésről egy visszajelző automatikus levelet kap, amiben a vásárolt termékek és áruk található valamint a szállítási költség, ezzel semmi teendője, semmire nem kötelezi, pusztán tájékoztatás.-
- 48 órán belül a rendelt termékek leltári rendelkezésre állásáról visszaigazolást kap. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a megérkezettnek, amikor a Razpberry, illetőleg a Felhasználó számára hozzáférhetővé válik. A szállítási költség és szállítási feltételek pontos tájékoztatóját az oldalunkon külön menüpontban ( www.razpberry.hu/szallitasi-feltetelek ) és az ASZF-ben ( http://www.razpberry.hu/aszf ) megtalálja. Ebben az elektronikus levélben megtekintheti ismét az ASZF-et , és a visszaigazoló levélben található hivatkozásokkal: 1.befejezheti rendelését, vagy 2.elállhat mindettől (minden esetben a rendszer automatikusan ’vissza jelentkezteti’ a rendélési oldalra).
- Amennyiben elfogadja, a visszaigazolásban talált számlaszámra (a választott fizetési mód szerint) utalja el vagy fizesse be a jelzett összeget. Választhatja az utánvétes fizetési módot is. Ebben az esetben a csomag érkezésekor, a futárnak kell kifizetnie a várt összeget.
- A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő elfogadottnak, amikor Razpberry webáruház számára beérkezik az elfogadó szándék vagyis az "elfogadom" gombra kattint a "megrendelés visszaigazolása" című e-mailben.
- A megrendelést követően a küldemény futárszolgálatnak való átadásáról ismét értesítjük. A csomag futárszolgálatnak való átadása 2 munkanapon belül történik meg, majd a futárszolgálat, az általuk vállalt következő munkanapra kiszállítja Önnek a csomagot.
- A megrendelés és visszaigazolás nyelve: magyar.
- A megrendeléssel és visszaigazolással létrejövő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a nem iktatjuk és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.
5. Adatbeviteli hibák javíthatóságának technikai feltételei:
- A rendelés során eszközölhető módosításokat az ASZF 11. rendelés menete alatt a "Módosítási lehetőségek"-nél találhatja meg.
- Regisztráció során adatait módosíthatja többször is, regisztráció után adatok utólagos módosítására a www.razpberry.hu/regisztracio menüpontban van lehetősége.
- Kosár tartalmának módosítása vásárlás közben bármikor lehetséges. Akár a +/- gombokkal a darabszám módosítása, akár a ’kuka’ ikonnal a termék törlése egyaránt lehetséges.
- Visszaigazolt megrendelésben a rendelés a levélben lévő hivatkozásokkal elfogadható, törölhető, módosítható.
- Rendelés elfogadása után, 2 munkanapon belül átadjuk a csomagot a futárszolgálatnak, átadásig az info@razpberry.hu e-mail címen írásban jelezheti esetleges elállási szándékát (webshopunkban elállás lehetséges a rendelés véglegesítése után is).
- Szolgáltató tájékoztatónkat a webáruház használata menüpontban olvashatja és nyomtathatja ki.
6. Szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
A termékek az ASZF 8. pontjában felsorolt kategóriákba sorolhatóak. A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából (a termék listán képre kattintva) tudatja meg részletesen. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként eltérhetnek a valóságtól. Bizonyos esetekben egy termék több képpel is illusztrált kérjük nézze meg mindet. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár (amely tartalmazza a 27% ÁFA-t), a feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget. Több termékből történő egyidejű vásárlás esetén postaköltségek nem adódnak össze a vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól, az egyes postázási módokra vonatkozó rendelkezések külön mellékletben találhatóak meg.
Tájékoztatunk, hogy internetes áruházunkban csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgálunk ki!
Vissza a lap tetejére
7. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. Termékeinket a GLS futárszolgálat szállítja.
Termékeink: Női bizsu ékszerek, kiegészítők.
Személyes átvételi lehetőség nincs.
8. A kínált termékek kategória besorolása:
- Nyaklánc
- Karkötő
- Bizsu
Fenntartjuk a jogot, hogy nem minden kategória tartalmaz értékesítésre szánt terméket és minden termék csak a készlet erejéig vásárolható meg! A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a szállítási költséget. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
9. Rendelési információk
A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné, legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése. Ilyenkor a rendszer már nem kéri az Ön adatait. A rendelés menete az alábbiak:
10. A rendelés lépései:
- Főoldalunkon válassza a "SHOP" menüpontot.
- Válasszon egy termékkategóriát.
- Válassza ki a terméket. Módosítási lehetőségek:
- Válassza ki a megfelelő méretet (ha az adott termék több méretben is rendelkezésre áll).
- Írja be a „darab” mezőbe, hogy az adott méretből hány darabot szeretne rendelni.
- Ezután kattintson a „Kosárba” gombra, vagy a "Vissza" gombbal egy szintet visszaléphet. - A kosár tartalmát a bal oldalon kigördíthatő (kék) kosárban ellenőrízheti (vigye rá az egeret), Módosítási lehetőségek:
- Ha a darabszámot kívánja változtatni használja a narancssárga +/- gombokat.
- A kis szemeteskuka jellel törölheti a tételt.
- Miután összeállította virtuális kosarát és szeretne pontos ajánlatot kérni, kattintson a bal oldalon kigördülő kosár ikon fülben található „Részletek” gombra. - Ekkor megjelenik a részletes kosár tartalom. Módosítási lehetőségek:
- Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „Vissza” gombot.
- Darabszámot kívánja változtatni használja a +/- gombokat.
- A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
- Amennyiben szeretne küldeményéről számlát kapni, jelölje a "Kérek számlát!" mezőt. Amennyiben nem igényel számlát, a termékekről nyugtát fogunk kiállítani.
- Fogadja el az általános szerződési feltételeket.
- Fizetéshez szükséges adatok megadását a "Tovább"gomb megnyomása után eszközölheti. - Fizetési adatok megadása: Módosítási lehetőségek:
- Amennyiben nem regisztrálta magát, töltse ki a bal oldali oszlopban található információkat.
- Válassza ki a fizetési módot. (Ha utánvétes fizetési módot választotta, akkor a szállítási költség magasabb lesz, amit jelez a rendszer.)
- Amennyiben számlázási címe más mint a szállítási címe, kérjük töltse ki a jobboldali oszlopban található „Számlázási cím” bekezdésben található mezőket
- Kattintson a "Tovább" gombra. - Ezt követően Ön levelet kap (1. sz. levél) a megrendelés visszaigazolásáról, melyben láthatja a vásárolt termékeket, azok árát és szállítási költségét.
- Kérjük rendezze fizetési kötelezettségeit az ASZF 12. pontja szerint.
- Az összeg beérkezése után maximum 5 munkanapon belül átadjuk a terméket/termékeket a GLS futárszolgálatnak, mely átadástól számítva 1 (de maxiumum 3) munkanapon belül kézbesíti Önnek a csomagot. Ha a csomagot átadtuk a futárszolgálatnak, erről is küldünk levelet (2. levél), így ki tudja számolni, hogy melyik napon fog megérkezni a csomagja.
- Kérjük olvassa el figyelmesen az ASZF kézbesítéssel, reklamációval, elállással, és jótállással kapcsolatos részleteit.
Napi akciós termék rendelése:
Napi akciós termékeinkből csak 1 db-ot lehetséges rendelni. Amint valaki megvásárolja az akciós ruha valmely méretéből 1 db - ot a napi akció lezárul és nem lehet többet vásárolni belőle azon a napon.
- A nyitólapon kattintson a napi ajánlatra.
- Válassza ki a méretet.
- Tegye a kosárba.
- A további lépésekre az előző bekezdés 4-es pontja és az azt követő lépések érvényesek.
11. A megrendelések feldolgozása
- A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8:00-16:00 óráig, 5 munkanapon belül átadjuk rendelését a futárszolgálatnak.
- A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időszakon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, de amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, akkor azt legkésőbb soron következő munkanap reggel 8:00 órájától számított 5 munkanapon belül kerül feldolgozásra.
- Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben ( mivel, párhuzamosan, egy időben történő, egy azon termék több személy által való megvásárlása, sajnos nem kiküszöbölhető, ilyenkor az első vásárló rendelése teljesíthető amennyiben a leltárkészlet nem teszi lehetővé a későbbi vásárlások teljesítését. )
- Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! Ilyenkor a termékek vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az érintett termék(ek) ára az összeg küldőjének részére, illetve a módosítások szerint korrigálva kerül újbóli elszámolásra, melyet a szerződő felek ennek megfelelően fizetnek meg.
- Általános teljesítési határidő, azaz a termék futárszolgálatnak való átadása a visszaigazolt és elfogadott fizetendő összeg beérkezését követően (banki átutalás és banki befizetés esetén, tehát az utánvétes fizetési módra nem vonatkozik) maximum 5 munkanapon belül történik. Ezután a csomag érkezése a GLS futárszolgálat által vállalt 1 (de maximum 3) munkanapon belül várható.
- A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
- Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges fenti eltérések, a szállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő vis majorok esetek miatt. A vevő jogszabály adta elállási jogával a szabályozott jogi keretek szerint élhet.
- A fizetési határidő 7 (hét) NAPTÁRI nap banki befizetés és banki átutalás esetén. Utánvétes fizetési módnál, a futárnak kell megfizetnie az összeget, 3 kézbesítési kísérleten belül.
12. A megrendelt termékek árának kifizetési módjai:
Szállítási költség:
- 15 000 Ft alatt: 1290 Ft banki átutalás és banki befizetés esetén
- 15 000 Ft alatt: 1490 Ft utánvét esetén
- 15 000 Ft felett: INGYENES
Fizetési módok:
- Előre történő banki befizetés: Katona-Puskás Nikolett, OTP Bank 11738008-21461888-00000000 Közlemény rovatban kérném feltüntetni a megrendelő nevét és a rendelési azonosítót.
- Előre történő banki átutalás: Katona-Puskás Nikolett, OTP Bank 11738008-21461888-00000000 Közlemény rovatban kérném feltüntetni a megrendelő nevét és a rendelési azonosítót.
- Utánvét: A futárnak kell megfizetnie a teljes összeget a csomag érkezésekor. Lehetőség szerint olyan szállítási címet adjon meg, ahol a futár át tudja adni Önnek a csomagot.
A megrendelést csak a termék árának előre történő megküldése után teljesítjük (banki befizetés és banki átutalás esetén, utánvétes fizetési módra ez nem vonatkozik). A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt 27% áfát, azonban a szállítási költséget nem. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, a szállítás költség minden esetben csomag készen értendő! A Szolgáltató fenntartja a Weboldalon feltüntetett árak változtatásának jogát. Az árváltozás a Weboldalon való megjelenéssel lép hatályba. A Szolgáltató garantálja, hogy a felek közötti ajánlati kötöttség és annak Szolgáltató részéről történt elfogadását követően esetlegesen felmerülő árváltozás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére hibásan feltüntetett árért, így a honlapot üzemeltető technikai szolgáltatónak, vagy az informatikai rendszernek felróható adatrögzítési hibákért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra. Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a weboldalon feltüntetett hibás áron szolgáltatni, hanem a rendelés visszaigazolásában felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő, döntése szerint vagy megrendeli a terméket a helyes áron, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény Szolgáltató felé való érvényesítése, illetve Megrendelőt terhelő bárminemű kötelezettség nélkül elállhat vásárlási szándékától.
A fizetési határidő 7 (hét) NAPTÁRI nap banki befizetés és banki átutalás esetén. Utánvétes fizetési módnál, a futárnak kell megfizetnie az összeget. Amennyiben ezen idő alatt nem érkezik meg a termék(ek) vételára, úgy az adás-vétel meghiúsultnak tekinthető és újra visszahelyezésre kerül az eladó termékekhez.
13. A megrendelt termék szállítási díja
Szállítási költség:
- 10 000 Ft alatt: 990 Ft banki átutalás és banki befizetés esetén
- 10 000 Ft alatt: 1290 Ft utánvét esetén
- 10 000 Ft felett: INGYENES
14. Megrendelés kézbesítése
- Webáruházunk megrendeléseit a GLS futárszolgálat szállítja.
- Csak Magyarország területén szállítunk.
- Személyes átvétel nem megoldható.
A csomagot kérjük kézbesítéskor ellenőrizni szíveskedjen, sérülések esetén kérje jegyzőkönyv felvételét a futárnál. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A szállítást a GLS futárszolgálat végzi, munkanapokon. Banki átutalás vagy banki befizetés esetén, a várt összeg beérkezése után 5 munkanapon belül adjuk át a csomagot a GLS futárszolgálatnak. Ha az utánvétes fizetési módot választotta, akkor szintén 5 munkanapon belül adjuk át a csomagját a futárszolgálatnak. Minkét esetben az átadástól számított következő munkanapon (de maximum 3 munkanapon belül) szállítják ki a csomagját. Tehát egyes esetekben a rendelés teljesítése több időt vesz igénybe, de a várt összeg beérkezésétől vagy utánvétes fizetési mód esetében az átadás időpontjától számított, 5 munkanapon belül történik.
Rugalmas kézbesítés a GLS futárszolgálatnál:
Három kézbesítési kísérlet! A GLS futárszolgálat belföldön, általában a feladást követő munkanapon kézbesít, hétfőtől péntekig. A csomag feladásakor e-mailben értesítjük a címzettet, hogy a következő munkanapon csomagja kiszállításra kerül.
Az e-mail tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét. A kiszállítás napjának reggelén, szintén kap e-mailes értesítést a címzett, mely tartalmazza a futár és a GLS Ügyfélszolgálat telefonszámát, illetve egy 3 órán időablakot a várható kézbesítésről. A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén e-mailes értesítés kerül kiküldésre a címzettnek. Az e-mailben megadott linken keresztül a címzett választhat az alábbi lehetőségek közül: kiszállítás új időpontban, kiszállítás egy másik címre, személyes átvételt egy meghatározott listából kiválasztott GLS CsomagPontban, csomag átvételének visszautasítása.
15. Reklamáció, panaszkezelés:
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Amennyiben nem elégedett a megrendelt termék minőségével, esetleg az árucikk hibás vagy egyéb panasza van, reklamációját az info@razpberry.hu e-mail címre küldött levélben tudja érvényesíteni (nem ajánlott telefonon keresztüli reklamáció, a dokumentálhatatlanság miatt). Az ilyen jellegű panaszokat 3 napon belül kivizsgáljuk és írásban értesítjük az eredményről. A panaszt elutasító álláspontját megindokoljuk. A válasz másolati példányát 3 évig megőrizzük, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.
Amennyiben a Razpberry és Ön között esetlegesen fennálló jogvita a Razpberry-vel folytatott tárgyalások során nem rendeződik, Ön jogosult panaszával a Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testülethez fordulni.
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: info@hbkik.hu
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
16. Kellékszavatosság, termékszavatosság:
1. Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
A Razpberry ( www.razpberry.hu ) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Razpberry ( www.razpberry.hu ) vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Összefoglalva a fentieket, a termékszavatosság a kellékszavatosságtól abban tér el, hogy:
- kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén áll fenn;
- kizárólag fogyasztó érvényesítheti, de az új tulajdonost is megilleti ez a jog;
- közvetlenül a gyártónak (forgalmazónak, importálónak) kell helytállnia;
- sokkal szűkebb körben minősül hibásnak a termék, amely alapján a gyártó felelőssége fennáll;
- a fogyasztó kizárólag a termék kijavítását vagy kicserélését igényelheti;
- végig a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a termék hibás volt;
- a termékfelelősség alól a gyártó kizárólag a törvényben felsorolt esetekben mentesül;
- az igényérvényesítés határideje 2 év, amely a termék forgalomba hozatalától számítódik és jogvesztő (nem elévülési).
Az NGM rendelet értelmében a 2014. május 14-étől megkötött szerződések esetén a szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, amennyiben a fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – bemutatja. Vagyis, ha a vállalkozás vitatja a szerződéskötés tényét, úgy a szerződést csak akkor köteles létrejöttnek tekinteni, ha a vevő vagy a számlával, vagy a nyugtával rendelkezik .
Ha a vállalkozás azért nem intézi a fogyasztó panaszát, mert az a felsorolt okiratok egyikével sem rendelkezik, akkor a kereskedő az NGM rendelet értelmében köteles felhívni a fogyasztó figyelmét az Fgytv. szerinti panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének Fgytv. szerinti módjára .
Az NGM rendelet szerint a jegyzőkönyvnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia:
- a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
- a szerződés vállalkozás általi teljesítés időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- szavatossági vagy jótállási igénye alapján fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot,
- szavatossági vagy jótállási igénye rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát,
- tájékoztatás arra vonatkozóan, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A 7.) pontban foglaltak szerepeltetése akkor mellőzhető, ha a szavatossági vagy jótállási igények teljesítéséről annak bejelentésekor nem tud a vállalkozás nyilatkozni, azonban ez esetben öt munkanapon belül, igazolható módon köteles a fogyasztót értesíteni az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről .
A jegyzőkönyvet haladéktalanul és igazolható módon kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
A webshopban történő rendelés esetén a felek megállapodása a jogszabályok rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek cégünket terhelik (Ptk. 6:166. §).
Cégünk a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
Cégünk törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
17. Elállási jog:
A Kormány 45/2014. (II. 26.) szabályozása értelmében a fogyasztó 14 naptári napon belül , indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. A Razpberry webshop a 14 naptári nap helyett, 21 naptári napig biztosítja az elállási jogot a vásárlónak! A 21 naptári napos határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele. Elegendő az elállási nyilatkozatot a jelzett határidőn belül elküldenie írásban, de telefonon is jelezheti elállási szándékát (nem ajánlott a dokumentálhatatlanság miatt). Az elállás jogát egy formanyomtatvány kitöltésével vagy más, egyértelmű nyilatkozatával is gyakorolhatja a fogyasztó. A kiküldött csomagjaink minden esetben tartalmazzák az elállás jogának ismertetését, annak gyakorlásának menetét nyomtatott formában és egy formanyomtatványt, mellyel jelezheti elállási szándékát! Jelen tájékoztató hiányában a 21 napos elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. A fogyasztó az elállási jog gyakorlásának napjától számított 21 napon belül köteles visszajuttatni az árut a kereskedőnek . Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. A termékeknél kibontás után is élhet a vásárló az elállási joggal. Elállás esetén a vállalkozás nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket , csak a normál fuvarozási díjat. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A webshopnak az elállást követő 14 napon belül vissza kell térítenie a fogyasztó részére a termék árát és szállítási költségét (akkor is ha jelen tájékoztatást a 3. hónap lejárta előtti 21 naptári napon belül kapja kézhez).
A Kormány 45/2014. (II. 26.) szabályozása értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát: olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, mint például a fürdőruhák, a fehérneműk és a fülbevalók. A higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható termékeket is visszaküldheti, amennyiben, a terméket még nem vette használatba (a védőfóliát ha van még nem bontotta fel stb.).
18. Elállási jog gyakorlásának menete
Az elállás jogát egy formanyomtatvány kitöltésével vagy más, egyértelmű nyilatkozatával is gyakorolhatja a fogyasztó (e-mailben: info@razpberry.hu , telefonon: +36205697903, a formanyomtatvány visszajuttatásával: Katona-Puskás Nikolett 4030 Debrecen Jupiter utca 10.). Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban vagy szóban. Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott levélként célszerű visszajuttatni az elállási nyilatkozatot, így tudja igazolni a postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a címünkre. (az ÖN KÖLTSÉGÉN!) Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli! Elállás esetén a vállalkozás nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak ez emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket , csak a normál fuvarozási díjat. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A webshopnak az elállást követő 14 napon belül vissza kell térítenie a fogyasztó részére a termék árát és szállítási költségét (akkor is ha jelen tájékoztatást a 3. hónap lejárta előtti 21 naptári napon belül kapja kézhez) a vásárló által igénybe vett fizetési mód szerint (kérésre változtatás lehetséges).
19. Eladó elállása a megrendeléstől visszajelzés hiányában:
Kérjük, olvassa el figyelmesen a rendelés menetét. Ebben megtalálja, hogy a megrendelési szándékát a kosár tartalmának összeállítása és elküldése esetén rendszerünk fogadja Öntől. Ennek beérkezéséről Önt tájékoztatjuk (ez azonban még nem visszaigazolás). A raktárkészlet ellenőrzése után a megrendelését feldolgozzuk. Ha minden termék készleten van, a rendelési szándékot visszaigazoljuk. Ebben a levélben Ön eldöntheti, hogy elfogadja-e a megrendelést vagy elutasítja, esetleg módosít. Amennyiben a megrendelés visszaigazolására 48 órán belül Ön nem jelzi vissza szándékát, a terméket visszahelyezzük az eladható termékek közzé, és az értékesítésre a jogot fent tartjuk.
A fizetési határidő 7 (hét) NAPTÁRI nap banki befizetés és banki átutalás esetében. (Utánvétes fizetési mód esetében a termék(ek) árát és szállítási költségét a futár érkezésekor kell megfizetnie 3 (három) kézbesítési kísérleten belül.) Amennyiben ezen idő alatt nem érkezik meg a vásárlás díja és szállítási díja a megadott bankszámlaszámra, az eladó visszahelyezheti a terméket az eladható termékek közé és elállhat a vásárlástól.
20. Adatkezelés, Adatvédelmi tájékoztató:
A razpberry.hu adatkezelési tájékoztatója elérhető az alábbi oldalon: www.razpberry.hu/adatkezelesi-tajekoztato
21. Kedvezmények, napi akciós termék:
Kedvezmények:
Bizonyos esetekben a webáruházban feltüntetett termékek árából külön kedvezményt adunk. Amennyiben 10 000 Ft felett vásárol (Bruttó azaz az Áfával együtt értett termékek összesített értéke) és a banki átutalást vagy banki befizetést választotta, akkor a szállítást Mi álljuk! A kedvezmény megjenítése ilyenkor automatikus, a megküldött visszaigazoláson és nyugtán (kérésre számlán) fogjuk az Ön részére érvényesíteni. Továbbá fent tartjuk a jogot, hogy alkalomszerűen egyéni kedvezményeket adjuk vevőinknek.
Napi akciós termékek:
Napi akciós termékünk csupán minden nap 0-24 óra között érhető el, mindaddig, míg valaki azt meg nem vásárolja. Ezt követően a termékakció az adott napon továbbiakban már nem érhető el. A termék kedvezménye minden nap csak egy darab, és azon belül is csak egy választott méretű termékre vonatkozik. A termék minden nap cserélődik, minden nap éjfélkor új termék kerül kihelyezésre akár elkelt az adott nap terméke, akár nem. Az akciós termékek között nem szerepel értékcsökkent árú. A termék más termékekkel egy időben egyaránt megvehető.
Akciós napok:
Bizonyos méretékű (pl:15%) kedvezményt biztosítunk az összes termékünkre vagy egy-egy kategóriára, amelyet az eredeti ár lehúzásával jelölünk és megadjuk a kedveményes árat. Az akció időtartamát visszaszámláló segítségével is megjelenítjük. Az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. törvény értelmében a webáruházban vásárolt kedvezményes termékek esetében is a készpénzben fizetendő végösszeget az egységes kerekítési szabályok szerint kerekítjük. Az utalásokra nem vonatkoznak a kerekítés szabályai.
22. Megrendelő kötelezettsége
Megrendelő tudomásul veszi, hogy rendelésének jóváhagyásával jelen dokumentumban foglaltakat elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik. Megrendelő vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelést tartalmazó küldemény előre történő kifizetéséről (utánvétes fizetési mód esetében a futárnak való kifizetésről), és a megküldött csomag átvételéről gondoskodik. Amennyiben a termék átadása-átvétele a megrendelő hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltséget megrendelő megtéríti szolgáltató számára.
23. Szerzői jogok
Miután a Razpberry.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az Razpberry.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A Razpberry.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos a Razpberry.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Razpberry.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
A Razpberry.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 50.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
24. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdések:
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet , és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
Vissza a lap tetejére
2022.09.26.